PUSH
Welcome | Enjoy | Like | Follow | Simple Love TIPS | My own words . No copy cate --'

Kita akan menghargai seseorang itu bila .....


Dear STALKERS

hehe , sudah tiga hari berturut2 Quilla post pasal cinta pagi pagi buta , Kali ni topik kita seperti yang dirujuk diatas :) Ramai di antara kita tidak menghargai orang yang menyayangi kita . Ada yang memaki hamun kawan , ada yang curang dengan kekasih dan macam macam lagi , tapi apabila
  1. Si dia memarahi anda barulah anda menghargainya kerana .....
    - kita akan buat satu kesalahan yang membuatkan si dia marah dia senyap mandiamkan diri . Seterusnya kita kesunyian , disaat itu kita akan menghargai dia sebab kita tiada teman melainkan dia yang berada disamping kita susah dan senang


  2. Si dia pergi meninggalkan anda baru lah anda menghargainya kerana .....
    -apabila dia pergi dari hidup kita baru kita akan rasa kehilangan , hidup yang sepi tanpa orang yang kita sayangi , sedangkan kita sentiasa buat dia teluka tanpa kita sedari , bila dia pergi buat seketika baru kita menghargai dia yang selama ini baik dan sabar akan sifat kita .



  3. Si dia memberikan pertolongan kepada anda barulah anda menghargainya kerana .....
    -kita akan meminta pertolongan disaat kita dalam keperitan , apabila dia menolong tanpa mengungkit sedikit pun apa yang kita pernah lakukan sama ada jahat atau baik serta tidak pernah meminta balasan . Baru kita sedar bertapa ikhlasnya dirinya . Oleh itu , kita akan menghargai dirinya dan terima dia seadaanya .


  4. Si dia mengambil berat akan diri anda barulah anda menghargainya kerana .....
    -dia sentiasa disamping kita dimasa senang dan susah , sentiasa memberi sokongan dalam apa apa keputusan yang kita lakukan  . Ini membuktikan yang dia menyayangi dan menerima kita seadanya tanpa mengira rupa dan paras , tetapi hati .


    Oleh itu hangailah orang yang kita sayang , HEHE boleh jadi penceramah tak Quilla ?
    Perasan kan aku ? HAHA biarlah saja nak luahkan ape yang terpendam
    jangan marah . weheeeeeee :P



    THANKS FOR READING 


Anda enjoy ? Sila like ye comel !